Poniedziałek 7 Marca 2016

Kobieca strona e-czytania

Codzienność współczesnej kobiety to pośpiech, mnogość zadań, lista spraw do załatwienia i bardzo niewiele czasu dla siebie. Takie tempo wiele pań rekompensuje sobie, zanurzając się w świat literatury.

Badania czytelnictwa prowadzone od wielu lat wskazują, że to kobiety częściej sięgają po różnego rodzaju lektury. Jednak jeśli chodzi o e-booki, do tej pory prym wiedli mężczyźni.

 

„Ankieta zrealizowana w zeszłym roku wraz z firmą Virtualo wykazała, że tendencja uległa zmianie”, mówi Maksym Zhelezniak, Szef Działu Sprzedaży PocketBook S.A. na obszar Europy Środkowej i Wschodniej. „Wyniki dowiodły, że w grupie respondentów e-czytelników, 58% stanowiły kobiety, a wśród nich najliczniejsze były te w wieku 25-34 lat”.

 

Warto podkreślić, że pomiędzy najliczniejszymi grupami wiekowymi (25-34 lata, 35-44 lata oraz 45-54 lata) różnice wynosiły odpowiednio 10% i 17% (29% dla przedziału 35-44 lata oraz 12% dla grupy 45-54 lata). Blisko połowa ankietowanych pań pochodziła z dużych miast.

 

Wbrew stereotypom płeć piękna nie tonie w romansach i łzawych powieściach, ale najchętniej sięga po kryminał i sensację (61%). Niemal tyle samo e-czytelniczek preferuje literaturę piękną, na trzecim  miejscu stawiając niezwykle ostatnio popularną fantastykę (odpowiednio 57% i 37%).

 

Nie zdziwiły nas wyniki badań pokazujące, że najczęściej czytane są książki w formatach mobi i epub”, dodaje Maksym Zhelezniak. „Jednak najważniejszym powodem do radości jest fakt, że aż 68% respondentek korzysta z czytników e-booków!”

 

Zdecydowana większość miłośniczek lektur wybiera zarówno ich formę drukowaną, jak i elektroniczną, a 56% – poza ubraniowymi szaleństwami – co miesiąc kupuje od 1 do 3 e-booków.

 

Wygląda więc na to, że elektroniczny gadżet, jakim jest czytnik książek elektronicznych może być okazać się trafionym prezentem na zbilżające się święto kobiet!

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Atuty PRcontext
  • blisko dziewięć lat doświadczenia w obszarze komunikacji,
  • znajomość warunków pracy w agencjach PR, dziale wewnętrznym firmy oraz podczas samodzielnie realizowanych projektów,
  • doświadczenie w budowaniu wizerunku marek, promocji produktów oraz nagłaśniania inicjatyw w zakresie nowych technologii, ochrony zdrowia, energetyki, przemysłu ciężkiego czy nieruchomości,
  • wysoka jakość, terminowość i kompleksowośc usług,
  • elastyczne podejście do Klienta,

oraz głębokie przekonanie, że

najważniejszym, najpiękniejszym i najbardziej wymagającym elementem układanki zwanej public relations są ludzie.