Piątek 16 Maja 2014

PocketBook wspiera młodych cracovianistów

W tegorocznych edycjach konkursów Zamku Królewskiego na Wawelu adresowanych dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych PocketBook ufundował ekskluzywne czytniki Limitowanej Edycji PocketBook Touch Lux jako główne nagrody dla młodych znawców lokalnych dziejów.

Historia, legendy, zabytki i tradycje odgrywają ważną rolę w tożsamości każdego społeczeństwa. Wiele z tych elementów znalazło swoje miejsce na stronach książek i kronik. Stanowią one realną, choć nieco już zapominaną wartość, która nie tylko może uczyć, ale też bawić.

 

Jakie wydarzenia nie umknęły uwadze bystrego trefnisia Starego Króla? Co można zobaczyć w Krakowie i jakie tajemnice kryją się w jego dziejach? Dlaczego w dawnej stolicy Polski jest tyle gołębi? Takie i inne pytania musieli postawić sobie uczestnicy dwóch Wawelskich konkursów – „Opowieści Stańczyka” i „Krakus”.

 

Organizowane przez nas konkursy, w tym także nowa propozycja w postaci „Opowieści Stańczyka”, udowadnia nam, że uczniowie bardzo chętnie angażują się w takie inicjatywy” – mówi Robert Adamczak z Działu Oświatowego Zamku Królewskiego na Wawelu. „Panuje powszechna opinia, iż czytelnictwo zanika, młodzież jest znudzona, nieaktywna i najchętniej spędza czas przed komputerami. Prace, które dostajemy w odpowiedzi na zaproszenia do konkursów, napawają optymistyczną wiarą, że wcale nie jest tak dramatycznie” – przekonuje z uśmiechem organizator.

 

W ramach swojej działalności Zamek Królewski na Wawelu od kilku już lat zaprasza dzieci i młodzież ze szkół krakowskich i małopolskich do poszerzania swojej wiedzy o Wawelu, grodzie Kraka i historiach z nimi związanych. „Z roku na rok rośnie liczba uczestników naszych konkursów” – cieszy się Robert Adamczak. „Nagrody przekazywane przez sponsorów są nie tylko ogromną radością dla laureatów, ale też cenną nagrodą i mobilizacją do pogłębiania wiedzy.”

 

Zaproszenie, które skierował do nas Zamek Królewski na Wawelu jest prawdziwym wyróżnieniem” – odpowiada Maksym Zhelezniak Szef Działu Sprzedaży PocketBook S.A. na obszar Europy Środkowej i Wschodniej. „Jeśli za pośrednictwem naszych produktów możemy zachęcić młodzież do częstszych, przyjemniejszych kontaktów z literaturą w dowolnej formie, to na pewno taka inicjatywa jest warta udziału” - dodaje.

 

Wśród prac, które przenosiły w czasy Zygmunta Starego zdarzały się prawdziwe perełki. Młodzi autorzy zgrabnie, z dużym wyczuciem przenosili czytelników w świat dworskich intryg i pertraktacji politycznych rozgrywających się pod czujnym okiem królewskiego błazna. Z kolei finaliści Konkursu Wiedzy o Krakowie zdawali egzamin ze znajomości swojego miasta, a szczególnie krakowskiego Kazimierza.

 

Ci młodzi ludzie naprawdę mają w sobie ogromny zapał, ducha współzawodnictwa, dużo kreatywności, a także niesamowite wyczucie epoki i jej stylu” – z zadowoleniem podsumowują Robert Adamczak i Maksym Zhelezniak.

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Ilustracje

Atuty PRcontext
  • blisko dziewięć lat doświadczenia w obszarze komunikacji,
  • znajomość warunków pracy w agencjach PR, dziale wewnętrznym firmy oraz podczas samodzielnie realizowanych projektów,
  • doświadczenie w budowaniu wizerunku marek, promocji produktów oraz nagłaśniania inicjatyw w zakresie nowych technologii, ochrony zdrowia, energetyki, przemysłu ciężkiego czy nieruchomości,
  • wysoka jakość, terminowość i kompleksowośc usług,
  • elastyczne podejście do Klienta,

oraz głębokie przekonanie, że

najważniejszym, najpiękniejszym i najbardziej wymagającym elementem układanki zwanej public relations są ludzie.