Wtorek 11 Marca 2014

Sukcesy Polaków w Chinach na zawodach Wushu

Imponujące osiągnięcia czternastoosobowej reprezentacji Polski, biorącej udział
w zawodach chińskich sztuk walki w Haikou na wyspie Hainan. Drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji medalowej pośród 48 drużyn: 35 złotych krążków, 11 srebrnych i 4 brązowe zdobyte w konkurencjach form Tai Chi i Wushu.

Na zakończonych wczoraj, 10 marca, zawodach Wushu na chińskiej wyspie Hainan wywalczone odznaczenia odebrali przedstawiciele reprezentacji Polskiej Akademii Wushu Nan Bei Shen Long z Warszawy oraz klubów sportowych – Nan Bei Tygrys z Rzeszowa, Szkoły Chińskich Sztuk Walki z Olsztyna, a także Szkoły Kung-fu Vo Thuat Thanh Quyen z Tarnowa. Zawodnicy startowali w 20 konkurencjach, w których zajmowali najwyższe miejsca na podium, niejednokrotnie zwyciężając reprezentantów Chin i pozostałych krajów azjatyckich.

 

Polacy, w składzie Tomasz Bilut, Beata Engel, Anna Gacparska, Stefan Jeute, Magda Komorowska, Anna Kubiak, Mariola Kubiak, Ewa Ostrowska, Sylwia Raczko Jagoda Sieradzan, Alicja Szewczyk, Łukasz Wiśniewski, Anna Zielińska wraz z Laoshy Mariuszem Szewczykiem prezentowali formy stylów wewnętrznych (ręcznych oraz z bronią: mieczem, szablą, sztyletami
i wachlarzem) oraz stylów zewnętrznych (północnych i południowych).

 

****

Ogół chińskich sztuk walki przyjęło się na Zachodzie określać nazwą Kung Fu. Termin ten oznacza jednak nie sztukę walki, a wysoki poziom umiejętności osiągnięty w wyniku ciężkiej, długotrwałej nauki. Może to dotyczyć wielu różnych dziedzin. Jeśli chodzi o chińskie sztuki walki, to bardziej prawidłową jest nazwa używana w Chinach – Wushu, czyli dosłownie: sztuki wojenne. 

W konkurencji form (taolu) stosuje się podział przede wszystkim na formy bardziej akrobatyczne, o dużej dynamice (Changquan), stabilniejsze, z dużą ilością fizycznej siły (Nanquan) oraz style miękkie, pełne gracji i wykonywane w większości przypadków powoli (Tai Chi).

 

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Atuty PRcontext
  • blisko dziewięć lat doświadczenia w obszarze komunikacji,
  • znajomość warunków pracy w agencjach PR, dziale wewnętrznym firmy oraz podczas samodzielnie realizowanych projektów,
  • doświadczenie w budowaniu wizerunku marek, promocji produktów oraz nagłaśniania inicjatyw w zakresie nowych technologii, ochrony zdrowia, energetyki, przemysłu ciężkiego czy nieruchomości,
  • wysoka jakość, terminowość i kompleksowośc usług,
  • elastyczne podejście do Klienta,

oraz głębokie przekonanie, że

najważniejszym, najpiękniejszym i najbardziej wymagającym elementem układanki zwanej public relations są ludzie.